1. آلاحمد، جلال (۱۳۲۷). وداع. در: سهتار. تهران: جاویدان. 2. آلاحمد، جلال (۱۳۵۷). در خدمت و خیانت روشنفکران. جلد اول. تهران: خوارزمی. 3. بروجردی، مهرزاد (۱۳۹۳). روشنفکران ایرانی و غرب: سرگذشت نافرجام بومیگرایی. ترجمة جمشید شیرازی. چاپ ششم. تهران: فرزان روز. 4. بوژه، دیوید. ام (۱۳۸۷). تحلیل واسازی. ترجمة حسن محدثی، رسانه، سال نوزدهم. شمارة1: 79-99. 5. شاکری، سیدرضا (۱۳۹۷). بایستهها و شرایط کاربست واسازی دریدا در نقد متون نقد و تحلیل کتاب واسازی متون آلاحمد. پژوهشنامة انتقادی متون و برنامههای علوم انسانی. سال هجدهم. شمارة 2: 146-162. 6. صادقیشهپر، رضا؛ شفایی، صفورا (۱۳۹۲). جلال آلاحمد و نقش اصول رئالیسم در داستاننویسی. فصلنامة علمیپژوهشی زبان و ادب فارسی. دانشکدة ادبیات و زبانهای خارجی دانشگاه آزاد اسلامی واحد سنندج. سال پنجم. شمارة ۱۷: 281-308. 7. عضدانلو، حمید (۱۳۷۷). سخن مترجم، به بهانة پیشگفتار. در: نقش روشنفکر. ادوارد سعید. تهران: آموزش. 8. قزلسفلی، محمدتقی؛ نوریان دهکردی، نگین (۱۳۸۹). نقد بومیگرایی در اندیشة جلال آلاحمد. تحقیقات سیاسی و بینالمللی. شمارة 4: 151-182. 9. کاظمی، سیمین؛ نواح، عبدالرضا (۱۳۹۳). بررسی کلیشههای جنسیتی در آثار داستانی جلال آلاحمد». پژوهشهای انسانشناسی ایران. دورة ششم. شمارة ۱: 43-63. 10. گلستانی، مجتبی (۱۳۹۴). واسازی متون جلال آلاحمد: سوژه، نهیلیسم و امر سیاسی. تهران: نیلوفر. 11. Agamben, Gorgio (1998). Homo Sacer: Sovereign Power and Bare Life. Stanford, CA: Stanford University Press. 12. Coward, Harold G (1991). Speech versus Writing' in Derrida and Bhartrhari, Philosophy East and West, vol. 41, no. 2 (Apr., 1991), pp. 141-162. [ DOI:10.2307/1399767] 13. Derrida, Jacques (1991). "Letter to a Japanese Friend", trans. David Wood and Andrew Benjamin, in A Derrida Reader: Between the Blinds, ed. Peggy Kamuf, London and New York: Harvester, pp. 270-6. 14. Harlan, David (1989). 'Intellectual History and the Return of Literature', American Historical Review, vol. 94, no. 3, pp. 581-609. [ DOI:10.1086/ahr/94.3.581] 15. Heidegger, Martin (2010). Being and Time. Albany, NY: Suny Press. 16. Kellner, Hans. (1987) 'Narrative in History: Poststructuralism and Since', History and Theory, vol. XXVI, no. 26, pp. 1-29. [ DOI:10.2307/2505042] 17. Said, Edward (1996). Representations of the Intellectual: The 1993 Reith Lectures. New York: Vintage. 18. Spivak, Gayatri Chakravorty (1999). A critique of postcolonial reason: toward a history of the vanishing present. Harvard University Press. [ DOI:10.2307/j.ctvjsf541] 19. Thompson, Willie (2004). Postmodernism and History. New York: Palgrave Macmillan. [ DOI:10.1007/978-0-230-62945-5]
|